Ridningen

Vilken upplevelse det har varit bara första dagen, häftigt! Stället ligger otroligt vackert till i en otroligt vacker miljö intill ett naturreservat uppe i bergen. Fått njuta av härlig ridning och kollat när dem tränat riktigt fina hästar! Inte alla gånger man ser en häst som är så välarbetad från marken, 3dje gången uppsutet galopperar med ryttare på ryggen som ingenting och är 3år, häftigt.

Jag själv red en otroligt fin 5-åring hingst som jag lärde mig otroligt mycket på under bara denna lektion, komma tillbaka i sitsen och få upp blicken och att skänklarna låg omkring hela tiden och jobbade och vips vilken ridning man fick på hästen! Öppna, sluta, sluta över diagonalen, piaff, galopp på stället och mycket annat roligt, häftigt! Inte var dag man rider sånna fina 5-åring, men en dag kanske min häst kommer dit oxå?

Längtar redan till morgondagen och nästa lektioner!













Piaff!

Klockan är sent och jag är super trött, mer bilder och filmsnuttar kmr i dagarna! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0